KOULUTUSOHJELMA RAVINTOLA-ALAN TULEVAISUUDEN TÄHDILLE

Annokset loihditaan käsin, mutta ravintola-alan todellisten huippuammattilaisten menestyksen salaisuus on henkisellä puolella. Se on sekoitus vankkaa tietotaitoa ja vahvaa visiota, ja juuri näihin Atria 100 nuorta kokkia -koulutusohjelma antaa eväitä.

Mukaan voivat hakea enintään 30-vuotiaat ravintola- ja ruoka-alan ammattilaiset. Koulutusohjelman johtajana toimii mm. Michelin-tähdillä palkituista Demosta ja Finnjävelistä, sekä uudesta Toppa-ravintolastaan tuttu keittiömestari Tommi Tuominen. Opintojakso huipentuu pop up -ravintoloihin, jotka kiteyttävät koko koulutusohjelman opit.

 

Lokakuussa järjestetyt pop up -ravintolat päättivät vuoden 2024 vuosikurssin. Tiedotamme hausta seuraavaan toteutukseen tällä sivulla.

 

VUOSIKURSSIN 2024 LUENNOITSIJOITA

Dani...png

MasterChef Professionalistakin tuttu Dani Hänninen aloitti ravintoloitsijana toimisen yksiössään järjestämistään, huippusuosituista pop upeista. Nykyään kolmen helsinkiläisravintolan omistajiin kuuluva Dani jakaa puheenvuorossaan vinkkinsä niin pop upin kuin isommankin skaalan ravintolan starttaamiseen. Dani oli itse mukana Atria 100 nuorta kokkia -koulutusohjelman vuosikurssilla 2016.

Kalle.png

Yrittäjä, innomoottori ja yritys- ja konseptimuotoilija Kalle Ruuskanen on pohjoismaiden johtavia asiakaskokemuksen ja muutosjohtamisen asiantuntijoita. Kallen inspiroiva Ideasta konseptiin -puheenvuoro kerää Atria 100 nuorta kokkia -opiskelijoilta huippuarvosanat vuosi toisensa jälkeen.

atria-100-nuorta-Henkka-976x646.png

Muru-, Pastis-, Sue-Ellen-, Finnjävel- ja Fiasco?-ravintoloiden omistaja Henri Alén on kiistatta maamme nimekkäimpiä kokkeja. Ensimmäisellä Atria 100 nuorta kokkia -vuosikurssilla itse opiskelijana ollut Henkka tunnetaan myös väsyttämättömänä ravintola-alan puolestapuhujana.

Alex-burger.png

Suomen foodstylistien terävintä kärkeä edustava Alex Nurmi on suunnitellut ja toteuttanut vuosien varrella tuhansia ruokakuvia eri yrityksille. Kuinka lautasen väri vaikuttaa lopputulokseen, miten hyödyntää luonnonvaloa ruokakuvauksessa - mm. näihin kysymyksiin kuullaan vastaukset Alexin puheenvuorossa. 17 vuotta tv-kokkinakin työskennellyt Alex oli myös opiskelijana koulutusohjelman ensimmäisellä vuosikurssilla.

Lauri.png

Lähes 20 vuotta äänen, musiikin ja asiakaskokemuksen parissa työskennellyt Lauri Domnick on mies monien tuttujen äänilogojen taustalla. Puheenvuorossaan Lauri valottaa äänen voimaa asiakaskokemuksessa, siinä kuinka viihtyisäksi tai siistiksi tila esimerkiksi koetaan, ja kuinka äänimaailmalla voi vaikuttaa jopa myynteihin.

Lisäksi kuultiin puheenvuoroja mm. palvelupolun rakentamisesta, sekä tekoälyn ja robotiikan nykytilasta ja tulevaisuuden näkymistä ravintola-alalla.

MIELENKIINTOISIA VIERAILUJA

pihatossa-976x646.png

Pohjanmaalle suuntaavan päivän aikana vieraillaan nautatilalla, missä opitaan mm. nautaroduista ja niiden ruokavalioista. Tilalliset kertovat arjestaan ja vastaavat kysymyksiin.

kyrö-976x646.png

Kyrö Distilleryn vierailulla kuullaan mielenkiintoinen tarina brändin synnystä ja tutustutaan viskin ja ginin valmistukseen. Samalla selviää myös se, miten naudat ja Kyrö Distillery liittyvätkään toisiinsa. Lopuksi nautitaan illallista tislaamon vierailukeskuksen ravintolassa.

POP UP -RAVINTOLAN SUUNNITTELU JA AVAAMINEN

atria-100-nuorta-kokkia-pop-up-ravintola-976x646.png

Opiskelijat saavat heti koulutusohjelman alussa nimetyt tutor chefit, sekä budjetit, lokaatiot ja muut tehtävänantoon liittyvät yksityiskohdat pop upeja varten. Samalla arvotaan joukkueet. Joukkueet suunnittelevat pop up -konseptejaan koko koulutusohjelman ajan, ja viimeisenä päivänä on näytönpaikka kun joukkueet avaavat omat pop upinsa kolmen helsinkiläisravintolan tiloissa.